Przegląd Elektrotechniczny
tttt/div>

Oldest magazine of Polish electrician. It appears since 1919.

strona w języku polskim english page



No/VOL: 01a/2012 Page no. 47

Authors: Johannes Brombach , Torben Schroter , Arno Lucken , Detlef Schulz :

Title: Optymalizacja wagi systemów zasilania samolotów poprzez zastosowanie napięcia typu +/- 270 V DC

Abstract: Praca dotyczy źródła zasilania w samolotach o parametrach +/-270 V DC (HVDC, high voltage DC- wysokie napięcie DC). Konwencjonalne samolotowe sieci zasilające mają napięcie zasilania o poziomie 115 V AC ze zmienną częstotliwością 360…800 Hz. Zmiana na sieć HVDC ma wiele zalet. Większe napięcie oznacza mniejszą grubość kabli. Ponadto struktura przekształtnika elektronicznego jest zoptymalizowana. Szczególnie przekształtniki w środku obciążenia są budowane jako znacznie lżejsze gdy używa się zasilania +/-270 V DC. Praca przedstawia opis elektrycznej architektury nowoczesnych małych i średnich samolotów oraz efekty źródła zasilania +/- 270 V DC w ten sposób skupiając się na architekturze przekształtników w nowoczesnych samolotach.

Key words: Sieci zasilające DC w samolotach, optymalizacja masy przekształtnika, optymalizacja integracji ogniw paliwowych.

wstecz