Przegląd Elektrotechniczny

Najstarsze czasopismo elektryków polskich. Ukazuje się od 1919 roku.

strona w języku polskim english page



Numer: 08/2022 Str. 34

Autorzy: Prasit Phoosomma , Tanes Tanitteerapan , Tanapon Tamrongkunanan , Narong Mungkung :

Tytuł: Zastosowanie pojedynczego superkondensatora do napędzania pojazdu elektrycznego

Streszczenie: Obecny artykuł koncentruje się na samodzielnych superkondensatorach (SC) do napędu pojazdów elektrycznych (EV) w obie strony na rozsądnych odległościach i mogą być używane przez całą dobę bez godzin ładowania. Superkondensatory zamiast akumulatorów są formą systemu szybkiego ładowania energii. I może być ładowany podczas hamowania lub zwalniania. Konstrukcja pojemności superkondensatora może napędzać czteromiejscowy pojazd elektryczny. Zaletą superkondensatora jest duża gęstość mocy, wysoka sprawność, szybkie ładowanie i rozładowywanie, długa żywotność, szeroki zakres temperatur pracy oraz przyjazność dla środowiska. Zaletą jest to, że może prowadzić pojazd elektryczny, który wykorzystuje superkondensatory, o całkowitej masie 405 kg, przebyciu 1150 metrów w 6 minut i 21 sekund, średniej prędkości 10,86 km/h i maksymalnej wydajności 97,06 %. Ponadto system ten oferuje efektywne wykorzystanie odnawialnych zasobów energii przyszłości.

Słowa kluczowe: pojazd elektryczny, superkonensator

wstecz