Numer: 12/2024 Str. 9
Autorzy: Ganesh Challa , M.Damodar Reddy :
Tytuł: Sterowanie kątem poślizgu DTC silnika indukcyjnego z otwartym uzwojeniem końcowym przy użyciu potrójnego losowego rozdzielonego tłumienia hałasu akustycznego opartego na PWM dla zastosowań EV
Streszczenie: Niski poziom hałasu, wibracji i efektywne wykorzystanie łącza DC są korzystne dla pojazdów elektrycznych (EV). Bezpośrednia kontrola momentu obrotowego napędów silników indukcyjnych spełnia wymagania pojazdów elektrycznych. Jednakże w stanie ustalonym fale strumienia i momentu obrotowego powodują hałas akustyczny. Z punktu widzenia zdrowia i bezpieczeństwa ludzi konieczne jest ograniczenie hałasu pojazdów elektrycznych. W artykule zaproponowano schematy potrójnej losowej, oddzielonej losowej modulacji szerokości impulsu w celu tłumienia hałasu akustycznego dla kodu DTC sterowanego kątem poślizgu napędu silnika indukcyjnego z otwartym uzwojeniem do zastosowań w pojazdach elektrycznych.
Słowa kluczowe: Hałas akustyczny, bezpośrednia kontrola momentu obrotowego, pojazd elektryczny, silnik indukcyjny z uzwojeniem otwartym.