Numer: 01/2025 Str. 246
Autorzy: Łukasz Knypiński , Bathina Venkateswararao , Ramesh Devarapalli , Yvonnic Le-Menach , Mehmet Cunkas :
Tytuł: Optymalna konstrukcja przełączanego silnika reluktancyjnego do pojazdu elektrycznego
Streszczenie: W artykule przedstawiono algorytm i oprogramowanie do optymalizacji silnika reluktancyjnego o konfiguracji 8/6. W procesie optymalizacji uwzględnione zostały dwie zmienne projektowe opisujące strukturę silnika. Do optymalizacji zastosowano metodę salpów, zaś ograniczenia uwzględniono przy wykorzystaniu metody funkcji kary zewnętrznej. Celem procedury optymalizacyjnej jest poprawa parametrów funkcjonalnych silnika przeznaczonego do napędu rikszy rowerowej. W kompromisowej funkcji celu uwzględniono: moment elektromagnetyczny, tętnienia momentu oraz masę rdzenia. Wykonano obliczenia optymalizacyjne dla dwóch różnych materiałów z którego wykonano rdzeń. Przedstawiono i omówiono wybrane wyniki obliczeń optymalizacyjnych
Słowa kluczowe: optymalizacji z ograniczeniami, metoda salpów, silnik synchroniczny reluktancyjny