Numer: 11a/2012 Str. 12
Autorzy: Grzegorz Tarchała , Teresa Orłowska–Kowalska , Khanh Nguyen-Thac , Mateusz Dybkowski :
Tytuł: Analiza właściwości bezczujnikowego układu napędowego z optymalnym algorytmem osłabiania pola w zastosowaniach trakcyjnych
Streszczenie: W artykule przedstawiony został bezczujnikowy napęd indukcyjny pracujący w zakresie osłabiania pola, przeznaczony do zastosowań trakcyjnych. Optymalny algorytm osłabiania pola uwzględnia ograniczenia amplitud prądu i napięcia stojana. Napęd sterowany jest przy użyciu metody bezpośredniego sterowania momentem, z modulatorem wektorowym DTC-SVM. Prędkość kątowa silnika estymowana jest za pomocą dwóch estymatorów z modelem odniesienia.
Słowa kluczowe: silnik indukcyjny, napęd trakcyjny, osłabianie pola, estymacja prędkości.