Numer: 02/2014 Str. 161
Autorzy: Piotr Bogusz :
Tytuł: Analiza wpływu wybranych parametrów sterowania na właściwości napędu SRM pojazdu elektrycznego
Streszczenie: W niniejszej pracy obiektem prowadzonych badań była czteropasmowa maszyna reluktancyjna przełączalna (SRM), przeznaczona do napędu pojazdu elektrycznego. W celu wykonania badań napędu, opracowano jego model symulacyjny oraz zaprojektowano i wykonano stanowisko badawcze umożliwiające badania w stanach statycznych i dynamicznych. W artykule zamieszczono wyniki badań symulacyjnych i eksperymentalnych w postaci przebiegów prądów, momentu i prędkości zarejestrowane w stanach dynamicznych dla różnych wartości kątów załączenia i wyłączenia, przy sterowaniu prądowym. Ponadto przedstawiono wyniki badań dla sterowania jednopulsowego ze stanem zerowego napięcia, którego wprowadzenie miało na celu ograniczenie maksymalnej wartości prądu źródła.
Słowa kluczowe: maszyna reluktancyjna przełączalna, pojazd elektryczny, stany dynamiczne.
Numer DOI: 10.12915/pe.2014.02.42